Megható karácsonyi videót forgatott egy rendező, alig 20 ezer forintnyi költségből. Mint mondja, nem a ráfordított összeg a lényeg, hanem a kisfilm üzenete, ami pár nap alatt sokakhoz eljutott. Nézd meg te is!
Egyes országokban nagy hagyománya van annak, hogy bizonyos cégek évről évre elkészítik a saját karácsonyi kisfilmjüket, mely egyszerre szívmelengető és megható.
A John Lewis üzletláncnál például köztudottan nem sajnálják a pénzt az ünnepi kisvideóra - de nem minden a pénz, akár 50 fontból (azaz kevesebb mint 20 ezer forintból) is összerakható olyan emlékezetes kisfilm, ami elhozza a szívekbe a karácsony igazi üzenetét.
Egy 2014-es kisfilm fut most nagyot a neten - nem véletlenül
Így gondolta ezt Phil Beastall rendező-operatőr is, aki Love is a Gift (azaz A szeretet ajándék) címmel még 2014-ben a fent említett csekélyke összegből forgatott le egy pár perces, de annál szívbemarkolóbb videót. Ezt a kisfilmet tette most újra közzé, és azóta erről beszél a fél internet.
A filmben egy férfit látunk, aki karácsonyra készülődik, díszíti a fát, csomagolja az ajándékot, és nap nap után piros iksszel húzza ki december napjait - mígnem elérkezik december 25, az ajándékozás napja. Ekkor a fa alól előveszi a becsomagolt dobozt, kibontja, egy magnókazettát tesz a walkmanjébe, és benyomja a Play gombot. A kazettáról az édesanyja szól hozzá, aki utolsó üzenetét mondja el lassan 30 éves fiának...
"Boldog karácsonyt, Bogaram! Ismét eltelt egy év. Most azzal kezdeném, amit még sosem mondtam neked: Köszönöm. Köszönöm, hogy időt szakítasz arra, hogy emlékezz rám..." A videó egy megható üzenettel zárul a néző számára: A szeretet olyan ajándék, amely mindörökké tart. Boldog karácsonyt!
Ezért olyan népszerű a videó
Amikor a rendezőt megkérdezték, szerinte mi lehet a videó sikere, úgy gondolta, az emberi, mindenki által átérezhető történet az, ami eljutott a szívekhez. Véleménye szerint ez azt is jelzi, nincs szükség hatalmas büdzsére ahhoz, hogy az ember hirdetőként eljusson az ügyfelekhez.
- Sokan pénzügyi nehézségekkel küzdenek és az ajándékok vásárlása is kihívás számukra, így nem jó üzenet az egy üzletlánctól, ha kiderül, mennyi pénzt ölnek a karácsonyi kisfilmjükbe, ami bár profin meg van csinálva, de lélektelennek hat - mondta el az Independentnek.
Phil Beastall azt is hozzátette, a videójával szerette volna elérni, hogy az emberek észrevegyék a világot maguk körül és a nagy pörgésben képesek legyenek megállni egy pillanatra és értékelni mindazt, ami megadatott nekik.
Forrás: Independent.co.uk