Olyan nyaralóhelyen jártunk Isztrián, ami a család mindhárom generációját elvarázsolta

Szülők lapja

Gyerekprogramok

Múlt héten Horvátországban jártunk, és egy igazi kis ékszerdobozt fedeztünk fel Isztria észak-keleti csücskében. Mošćenička Draga azon túl, hogy lenyűgözően szép kis falu, minden szempontból tökéletes családi nyaralóhelynek is bizonyult.

Számunkra a nyaralás úgy teljes, ha édesanyám is jön velünk. Nem, nem azért, amiért legtöbben gondolják, hogy legyen, aki felügyeli a gyereket, amíg mi szórakozunk, vagy pihenünk. Egyszerűen csak szeretünk minél több időt együtt tölteni, és az utazások élményeit, szépségeit is megosztani egymással. Nálunk ez tradíció, a lányom születése óta úgy szervezzük az utazásokat, hogy a nagymama is mindig elkísér minket, így mindig olyan úticélt keresünk, ahol mindhárom generáció jól érzi magát.

Mošćenička Draga ezt tökéletesen megvalósította.  A gyerekeket a tenger, a medencék, animációs programok varázsolták el, míg Nagyit a jó levegő, a csodás természeti adottságok, a  régi épületek nosztalgikus hangulata ragadta magával.

Mošćenička Draga egy igazi gyöngyszem az utazóknak
A nehezen kimondható nevű hely egy tündéri kis halászfalu Isztria észak-keleti csücskében, amit egy​​​​ik oldalról a tenger elképesztő kéksége, másik irányból az Učka-hegység zöld lankái ölelnek körbe. A hely festői szépségén túl az adottságaiból adódó gyógyító klímája is különösen vonzóvá teszi a nyaralni vágyók körében.

Miért  ideális választás az apró kis falu a gyerekekkel utazóknak?

- Közel van, autóval mindössze 6 óra alatt elérhető
Gyerekekkel praktikus okokból az autós utazást preferáljuk, mivel sokkal több mindent tudunk magunkkal vinni, saját tempónkban tudunk haladni, bármikor meg tudunk állni útközben.

- Kavicsos a tengerpartja, kristálytiszta a vize
Így a gyerekek rengeteget tudnak búvárkodni, nem megy a fülükbe az iszap, vagy homok - ez különösen a fülfájós gyerekeknél fő szempont

- A szálloda közvetlen közelében van szupermarket, orvosi rendelő, gyógyszertár
Kisgyerekekkel ezeknek az elérhetősége mind felértékelődik

Családbarát szálloda, mindhárom generáció igényeire szabva
Amint megérkeztünk, örömmel konstatáltuk, hogy a szállodánk, a Hotel Marina a vízparton található, a hozzá tartozó napágyas területet mindössze egy keskeny sétálóutca választja el a hosszan elterülő kristálytiszta vízű strandtól. Kicsit borús volt az idő az érkezésünkkor, de a gyerekek kedvét ez sem vette el a fürdőzéstől.

Fotó: Szülők Lapja

Már az érkésünknél érezhető volt, hogy a Hotel Marina egy igazán családbarát komplexum. A recepción a gyerekeket apró meglepetésekkel várták, színező füzetet, színes ceruzákat kaptak, hogy addig is kellemesen teljen az idő számukra, amíg a szülők a kötelező adminisztrációval vannak elfoglalva.
A recepciósok kedvesek és segítőkészek voltak, minden kívánságunkat lesték (nem csak az érkezésünkkor, de az ott tartózkodásunk teljes ideje alatt is mindenben számíthattunk rájuk).

A szobánk gyönyörű, modern, és szállodákhoz képest igazán tágas volt. Édesanyám a gerince miatt nagyon kényes az ágyakra, de még matrac is kellőképpen kemény, és így valóban kényelmes volt az ő számára is.

Érkezésünkkor az asztalon sütemények vártak, ami a 6 órás utazás után nagyon jól esett, igazán figyelmes gesztus volt a szálloda vezetőségétől.

Medencék és szórakozás
A hotelnek 3 különböző medencéje is van, így egyik sem volt soha túl zsúfolt.
Ha egészen kis gyerekekkel, babákkal érkeztek, akkor van tengervizes pancsoló, mely kimondottan a kicsik számára biztosítja a hűsölést.
A nagyobb gyerekek számára a szálloda előtt található édesvízű medence ideális méretű és mélységű. Mellette egy vizes játszótér is gondoskodik a mozgásigényük levezetéséről és hűsítésükről.

Nekünk a nagy kedvencünk a fedett sós vízű medence volt, a déli nap elől mindig oda bújtunk el. Nagyi az ott található úszást segítő rúddal (a lányom által csak nudlinak hívott polifoammal) jött be velünk labdázni, „versenyt úszni”. Ezzel képesek voltunk akár órákig is elszórakoztatni magunkat, míg a nap sugárzása már kevésbé volt ártalmas az érzékeny bőrünk számára.

A gyerekek nagy kedvence a szálloda kabalafigurája, Liri, akivel a nap folyamán többször is találkoztunk, délutánonként a Liri Kids Clubban szórakoztatta a gyerekeket, esténként pedig a szálloda belső udvarán a kölyök diszkóban gondoskodott a gyerekek felhőtlen jókedvéről, táncolt, énekelt, bohóckodott velük.

Fotó: Szülők Lapja

A hotelnek van wellness részlege is, azt mi kihagytuk, mivel ruhamentes terület, de nem is éreztük a hiányát, annyira lefoglaltak minket a szállodához tartozó medencék és természetesen a gyönyörű, kristálytiszta tenger.

Minket a hasunknál is sikerült megfogniuk
Nagyon szeretünk enni, de sajnos lányom többféle ételintoleranciával is küzd, így tej-, tojás- és gluténmentes diétát kell tartania. Itt is tapasztaltuk, hogy a vendégek többsége nem elég figyelmes, sokszor láttuk, hogy a lekvárt, vagy a guacuamolét úgy szedték, hogy hozzáérintették a kanalat a kenyérhez, így ezek az eredetileg mentes ételek is szennyezettek lettek gluténnal. Szerencsére a felszolgálók megértették, hogy ez probléma a lányom számára, és külön tányéron szervíroztak nekünk bármit, amit csak kértünk.

Növényi tejből ilyen széles kínálattal máshol még nem találkoztam, ezért is jár a hatalmas piros pont. 5 féle tejhelyettesítőt is kínáltak a reggelinél gyönyörűen felcímkézve, jégbe hűtve.

Fotó: Szülők Lapja

Az ételek finomak és változatosak voltak, gyerekek és felnőttek egyaránt találtunk az ízlésünknek megfelelő fogásokat. A félpanziós ellátásban nem csak az ételek, de az italok fogyasztása is korlátlan. Viszont a szálloda csak reggelit és vacsorát biztosít, ebédet a strand melletti étteremsoron lehet csak vásárolni.

Látnivalók Mošćenička Draga környékén
Ha nem csak a tengerparton, vagy a medencékben szeretnétek kipihenni magatokat, hanem a környék látványosságai is érdekelnek, akkor érdemes ellátogatni Abbáziába (horvátul Opatijába). A szálloda mindössze 20 percnyire van a gazdag történelmi és kultúrális múltú várostól, amit Isztria Monte Carlojának is neveznek. A közelben található Lovran és Icici, melyek szintén varázslatos kis falvak, és ideális célpontot jelenthetnek egy könnyed esti sétához.
Ha bírják a gyerekek a hajózást, akkor a horvát riviérát hajóról is megcsodálhatjátok, fantasztikus látvány, csak gondoskodjatok naptejről, napszemüvegről és kalapról is a legkisebbek számára is.

Levezető programok a nap végén
Esténként a gyerekeket Liri szórakoztatta a kölyökdiszkóban, de a felnőttek sem maradtak program nélkül. A férfiak a kivetítőn követhették a foci EB eseményeit, édesanyámat pedig az alulában egy kellemes, gitáros előadás kápráztatta el.

Alaposan kiélveztük, hogy nem kell időben lefeküdni, és felkelni, úgyhogy a gyerekprogram vége után még egy finom fagyival a kezünkben végigsétáltunk a part melletti sétányon.

Fotó: Szülők Lapja

Gyönyörködtünk a csodás kilátásban, a vízen megcsillanó elképesztő fényjátékokban, és magunkba szívtuk a hely ódon szépségét.

Néztük a gyerekeket, ahogy a parton kacsaköveztek, versenyezve, hogy kinek sikerül többet pattogtatnia a kavicsokat a tenger fodrozódó hullámain.

Moscenicka Draga este

Fotó: Szülők Lapja

Mi nagyon jól éreztük magunkat, szívből ajánljuk a Hotel Marinát minden családnak, akár úgy is, hogy a nagyszülők is veletek utaznak, garantáltan lenyűgözi majd őket is a hely szépsége, és a szállodában dolgozók kedvessége, figyelmessége.