Most négy olyan karácsonyi reklámfilmet mutatunk, melyek az utóbbi évek nagy kedvencei voltak - és mi is nagyon szeretjük őket.
Karácsonykor sok cégnél hagyomány, hogy kedves, az érzelmekre ható kisfilmmel állnak elő, amikben általában a család, a szeretet, az összetartozás a fő motívum. Most négy olyan karácsonyi reklámfilmet mutatunk, melyek az utóbbi évek nagy kedvencei voltak - és mi is nagyon szeretjük őket.
Segíts a gondozásban élő gyerekeken
A John Lewis luxus áruházlánc karácsonyi reklámjait minden évben nagy figyelem övezi, ezek a kisfilmek általában tekintélyes költséggel készülnek. Az idei reklámmal azonban sikerült a korábbi "klasszikus", kicsit giccses, de azért bájos és könnyfacsaró filmeket felülmúlniuk.
2022-ban nem a csillámló ünneplésen van a hangsúly, hanem egy igazán fontos üzenetet adnak át a nézőknek: Nem mindenkinek adatik meg a család, de dönthetünk úgy, hogy segítünk jobbá tenni a világot, és egy gondozásban élő gyereket az egyik legnagyobb értékkel, a családdal ajándékozzuk meg.
Az örökbe fogadni kívánt kislány miatt gördeszkázni tanuló apuka csetlés-botlása szívet melengető, különösen, amikor a kisfilm végén megtudjuk, miért is töri magát - szó szerint - a gördeszkázással.
Értékeld, amid van
A Love is a Gift című, Phil Beastall által rendezett 2014-ben forgatott, de csak 2018-ban publikált karácsonyi reklám szintén kicsit másképpen szól a családról: ennek főszereplője egy szomorkás arcú fiatalember, aki a szokásos módon készülődik a karácsonyra - majd 25-én kibontja a saját magának a fa alá tett csomagot, és kiderül, a kis csomag egy kazettát rejt, rajta a sok éve elhunyt édesanyjának az az évi üzenetével.
Érdekesség, hogy a reklám csekély pénzből készült, a rendező elmondása szerint videójával szerette volna elérni, hogy az emberek észrevegyék a világot maguk körül, a nagy pörgésben képesek legyenek megállni egy pillanatra és értékelni mindazt, ami megadatott nekik.
Szeresd a kis, hétköznapi dolgokat az életben
2019-ben a Hafod Hardware mert nagyot álmodni, mindössze 100 fontból, azaz 40 ezer forintból leforgatták tündéri karácsonyi videójukat, melynek főszereplője a családi vállalkozást vezető apuka kétéves kisfia, aki végigvisz egy átlagos napot a kisboltban: felkel, kiszolgálja a vevőket, pakolászik, aztán este, immáron felnőttként hazatér, a vállán egy fenyőfával.
Az üzenet, hogy "Legyél te is gyerek idén karácsonykor", úgy tűnik, sokakat megérintett, de persze a sikerhez kellett a tündéri főszereplő kisfiú is.
- Szerintem azért érintett meg sokakat a filmünk, mert egyszerű, valós az üzenete, és nem azt sugalljuk, hogy költs minél többet, csak mert karácsony van. Azt gondolom, hogy ha bárki megnézi a videót, akkor érzi, hogy olyan emberek készítették, akik nagy becsben tartják a munkájukat és szeretik azt, amit csinálnak - mondta el az apuka, Thomas Lewis Jones, akinek egyébként még a nagyapja alapította a vaskereskedést, csaknem 100 évvel ezelőtt.
https://www.szuloklapja.hu/hirek-erdekessegek/6319/alig-koltottek-ra-megis-sokak-szerint-ez-az-ev-legaranyosabb-karacsonyi-kisfilmje:-egy-keteves-kisfiu-a-foszereploje.html
Figyelj a nagyszülőkre, hiszen ők is vágynak a szeretetre
2020-ban, amikor a világ megrogyott a Covid alatt, az Erste Bank karácsonyi reklámjáért volt oda az internet, nem véletlenül. Az aranyos kisfilmben egy morózus, az életet már nem élvező magányos nagypapát sikerül újra örömre derítenie az unokájának.
Az unoka rábukkan egy régi kottára és pár fényképre a nagyszüleiről, és végül a nagy ajándék egy zongora, és egy családi koncert lesz, ahol a nagypapa vidáman, szinte megfiatalodva játssza le a kottán lévő dallamot - csakúgy, mint egykor az édesanyjával.
Talán azért is hatol úgy a szív mélyére ez az aranyos kisfilm, mert az idősek magányára és elszigeteltségére hívja fel a figyelmet, mely éppen 2020-ban, a vírushelyzet miatti lezárásokkal vált igazán szembetűnővé. A reklám azt üzeni nekünk, hogy figyeljünk oda a nagyszülőkre, idős családtagokra, hiszen ők épp úgy vágynak a szeretetre, törődésre, családi melegségre, mint mi magunk.