Pár napja mindenki egy aprócska családi vállalkozás karácsonyi videójáról beszél. A Hafod Hardware mert nagyot álmodni, és leforgatták tündéri kisfilmjüket, egy kétéves kisfiúval a főszerepben.
Mint minden évben, 2019-ben is sok cég jelentkezik kimondottan karácsonyi reklámmal - ezekben nem csak az a közös, hogy a karácsonyt mint a szeretet ünnepét igyekeznek bemutatni, hanem az is, hogy viszonylag nagy költségvetéssel készülnek.
A híres John Lewis áruház idei sárkányos-mesebeli karácsonyi kisfilmét például a Guardian információi szerint 7 millió fontból, azaz több mint 2,5 milliárd forintból forgatták le (érdekesség, hogy egyébként Magyarországon készült).
Sokak szerint az év legjobb karácsonyi kisfilmje
Ám pár napja mégis mindenki egy aprócska családi vállalkozás videójáról beszél. A Hafod Hardware mert nagyot álmodni, és leforgatták tündéri karácsonyi videójukat, melynek főszereplője a családi vállalkozást vezető apuka kétéves kisfia, aki végigvisz egy átlagos napot a kisboltban: felkel, kiszolgálja a vevőket, pakolászik, aztán este, immáron felnőttként hazatér, a vállán egy fenyőfával. Az üzenet, hogy "Legyél te is gyerek idén karácsonykor", úgy tűnik, sokakat megérintett, de persze a sikerhez kellett a tündéri főszereplő kisfiú is.
A videót a készítők egy néhány óra alatt forgatták le, és mindössze 100 fontba került, tehát alig 40 ezer forintba. Ez az összeg is csak ahhoz kellett, hogy kibéreljenek egy hangstúdiót, ahol az egyik barátjuk felénekelhette az Alphaville: Forever Young (Örökké fiatal) című slágerét, ami a videó alatt hallatszik.
- Szerintem azért érintett meg sokakat a filmünk, mert egyszerű, valós az üzenete, és nem azt sugalljuk, hogy költs minél többet, csak mert karácsony van. Azt gondolom, hogy ha bárki megnézi a videót, akkor érzi, hogy olyan emberek készítették, akik nagy becsben tartják a munkájukat és szeretik azt, amit csinálnak - mondta el az apuka, Thomas Lewis Jones, akinek egyébként még a nagyapja alapította a vaskereskedést, csaknem 100 évvel ezelőtt.
A videót a december 1-jei premier óta több mint 2,5 millióan látták, és sokan máris az év legjobb karácsonyi kisfilmjének tartják, nézd meg te is!
Forrás: The Guardian