Lakcímváltozás bejelentése, elveszett személyi, jogosítvány, útlevél pótlása - Ezentúl online intézheted, nem kell kormányablakba menni!

Szülők lapja

Hivatalos ügyek

Szülők lapja


Lakcímváltozás bejelentése, elveszett személyi, jogosítvány, útlevél pótlása - Ezentúl online intézheted, nem kell kormányablakba menni! Ezentúl személyes megjelenés nélkül, online intézhető a lakcímváltozás bejelentése, valamint az elveszett eSzemélyi igazolvány, a jogosítvány és az útlevél pótlása. Mutatjuk, mit kell erről tudni. Bővül a www.magyarorszag.hu oldalon elérhető elektronikus szolgáltatások köre, közölte a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. október 12-én, hétfőn az MTI-vel.

Ezentúl személyes megjelenés nélkül, online intézhető:
- a lakcímváltozás bejelentése,
- az elveszett eSzemélyi igazolvány, a jogosítvány és az útlevél pótlása,
ezáltal a kormányablak felkeresése teljes mértékben kiváltható.



Az online bejelentés feltételei
A közlemény szerint a lakóhelyet, a tartózkodási helyet és az ezeket érintő változásokat kizárólagos tulajdonosként, haszonélvezőként, illetve a szállásadó hozzájárulásával lehet online bejelenteni.

Ha a bejelentés nem szállásadóként történik, a kérelemhez a lakás használatára vonatkozó jogosultság igazolására alkalmas nyilatkozatot, vagy okiratot, például bérleti szerződést kell csatolni. Csak érvényes, a központi címnyilvántartásban szereplő címet lehet bejelenteni - írták.

Évente egyszer ingyenes
Az eSzemélyi igazolvány - annak érvényességi idején belül, akár többször is - a korábbi okmánnyal csaknem megegyező adattartalommal pótolható. A pótlás évente egyszer, eltulajdonított okmány esetén és 18. életév alatt ingyenes.

Az elvesztett, ellopott igazolvány online pótlását az kérheti:
- akinek az új típusú igazolványa nem tartalmaz tárolóelemet (chipet),
- akinek a chip nem tartalmazza az ujjnyomatát,
- és aki korábban hozzájárult az ujjnyomata tárolásához a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban.

Bizonyos funkciók csak személyesen intézhetők
A korábbi okmányhoz rendelt funkciók és szolgáltatások - e-aláírás és időbélyegzés szolgáltatás, vészhelyzet esetén értesítendők telefonszáma - a pótlás után nem érhetők el automatikusan. Ezeknek a funkcióknak a visszaállítása csak személyes ügyintézéssel lehetséges.

A vészhelyzet esetén értesítendő telefonszámok utólagos bejelentése viszont kártyaolvasó eszközzel elektronikusan is intézhető a www.magyarorszag.hu oldalon - olvasható a közleményben.

Olvasd el ezt is!
Újszülött lakcímkártya, adókártya, személyi igazolvány, családtámogatási ellátások - Így egyszerűsödik az ügyintézés 2021-től »


Forrás: MTI
Fotó: Szülők Lapja

Szülők lapja

Hivatalos ügyek

Szülők lapja


2020.10.12